Blog honetan, Internetek eta teknologia berriek ikaskuntza prozesuan duten balioa erakusten saiatuko naiz azalpen labur batzuen bitartez. Eta ez soilik hezkuntzan baizik eta gizarte osoan gero eta indar gehiago hartzen ari den tresna baliotsua dela eta ezin dugula alde batera utzi, informazio sare ia amaiezina eta lan egiteko bideak edota bestelako baliabide asko eskeintzen duen materiala dela.

Blog zerbitzua gelan  

Posted by Alexander

Blog zerbitzua, Blogger, Wordpress edo bestelako webguneetan eskaintzen diguten web 2.0ko aplikazioa da. Honetan gure informazioa, argazkiak, bideoak, pps artxiboak, etab aurkezteko aukera eskeintzen digute eta informazio hau munduko edozein pertsonarekin konpartitzeko edota besteen blog-ak ezagutzeko aukera ematen digu.

Zerbitzu hau gure klaseetan erabiltzeko, blog edo bitakorak sortzea bideratzen du eta hau kontutan izan behar dugu, blog batek eskaintzen dituen posibilitate guztiak hezkuntzarekin lotu ditzakegulako. Bere ezaugarra garrantzitsuenak hurrengokoak dira:

  • Blog diseinua eta egitura sortuak datoz eta guk egin beharrekoa, idatziak, gadjet etab-eko gauzak gaineratu gure gustura jartzeko, inolako ezagupen teknikorik izan gabe.
  • Web orriaren edukiak edo mamia, barnean idatziriko artikuluek osatuta daude formulario baten bitartez, posta elektronikoan gure mail-ak bidali eta gordetzen diren moduan.
  • Artikuluen ezaugarri garrantzitsuenak hau dira:
- Argitalpen dataren arabera antolatzen dira eta web orrian eta alderantzizko
seguidan agertzen dira hau da, azkenengo argitaratzen dena lehenengoa agertuko
da.
- Kategorien arabera taldekatzen dira normalean, dena den atal estatikoa eratzeko
aukera ere badaukagu, kategoriez gain.
- Multimedia materialak aurkeztu daitezke, argazkiak, bideoak, podcasts eta pps
aurkezpenak.
  • Irakurleak artikulu bakoitzean euren iritzia usteko aukera izango dute, argitalpen bakoitzaren azpian agertuko direnak. Iritzi edo aportazio hauek blog-aren osotasunean garrantzi handia daukate eta askoren ustetan parte hartze hau ez balego ezingo zen blog bat izan.
  • Taldeko blog batean, lana taldean egiten da, ez duena esan nahi bakoitzaren sormen pertsonala oztopatzen duenik. Zentzu honetan beraz, bitakora batean hainbat modutako erabiltzaile erregistratu egongo dira euren erantzunkizunaren arabera, lan zehatz batzuk edo baimen maila batzuk izango dituztenak. Administratzaileak blog-aren baliabide edo atal guztiak kontrolatzen dituzte eta configurazioaz arduratzen dira, baina artikuloen autoreak ere hor dauzkagu, editoreak direnak eta idazteaz gain, euren testuak zuzendu eta argitaratu egiten dituztenak eta bestelako laguntzaileak.

Taldekako blog-ak, erabiltzaile komunitateak sortzeko erraztasuna duen zerbitzua izateagatik ezagunak dira. Erregistratuak dauden erabiltzaileak, blog hauetan baliabide asko dituzte, zeintzuren artean, artikulu publiko edo pribatuak idatzi eta argitaratzeko testu editoreetaz gain, beste tresna batzuk multimedia elementuak argitaratzeko dituzte.

Blog-aren helburuak hezkuntzan asko dira. Beraz aipagarrienak edo interesgarrienak jarriko ditut:

  • Internet asmo hezitzaile eta kulturalarekin erabiltzea eta beste informazio edo ezagupen bide bezala erabiltzea. Hau da, sarearen alde positibo eta negatiboak ezagutzea eta horrexegatik ikasleak interneten erabilpen egokirako prestazea.
  • Blog-etan idazmena bultzatzea edukien argitalpena bultzatzeko, banakako edo taldekako proiekzioa bideratzeko, eskura izango dugun tresna azkarra eta egokia.
  • Taldekako lana bultzatu, nahiz eta bakarkako edo taldekako blog-a izan, protagonista ezberdinek euren aportazioak gaineratzen dituztelako.
  • Ezagupenen ebaluazio eredu berri bat proposatu, oraingoan ekintzak edo lanak ikastetxe edo gela baino esparru zabalago baterantz abiatuz, ezagupenak informazioa izatearekin erlazio zuzenean baitago, errastazun handiz lortu dezakeguna.
  • Lengoaiaren erabilpen egokiaz jabetzea edo kontzientzi hartzea eta ezagupenak adierazteko artikuluak idazteko prestatzea, ideiak eta esperientziak, eta horrekin batera sormena bultzatzea.
  • Debate intelektuala faboratu, ezagupenen elkartrukaketa bezala eta jarrera kritikoa izateko ohitura lortzeko.
  • Bizitzen ari garen informazio, komunikazio eta ezagupenen gizarte hau sakonki ezagutzea, eta ikasleak etorkizunerako pertsonak bezala garatuko garatuko diren gizartea izango dela jakitea.
Zentzu zabalean hauek izango dira, blogaren aplikazioak klasean:

  • Klaseko egunerokoa, irakasle zein ikasleentzako.
  • Eguneroko profesionala, irakaslearentzako zuzendua, bere hezkuntza-esperientziei buruz hausnartzeko.
  • Eguneroko pertsonala, ikaslearentzako, bere hausnarketa edo ideiak azalarazteko edota bere esperientziak argitaratzeko.
  • Informazio edo kultura aldizkaria, zeinetan taldekako blog bateko erabiltzaileek, atal ezberdinetan argitaratzen dituzten euren artukuloak, gaiaren arabera.
  • Behin-behineko informazio guneak gertakari bati buruz, aste kulturala, ikasle elkartrukaketal adibidez, parte hartzaileentzako komunikatzeko bide bezala balio duena.
  • Ariketa kuadernoa, zeinetan irakasleak ekintzak gaineratzen dituen, ikasleek egin ditzaten. Ekintza hauek honako hauek izan daitezke:
    • Webquests edo antzerako ekintzak, ikasleak taldeka egiteko lan zehatz bat garatzeko eskatzen diena, Web sarean informazioa bilatuz eta teknologia berriekin erlazionaturik dagoen formatu batean aurkeztuz.
    • Test interaktiboak, material curricularren ingurukoa, bere erantzuna web tokian bilatzen dena eta sarean bereganaturiko ezagupenak konprobatzeko aukera ematen duena.
    • Ikasleen arteko debateak, irakasle edo ikaskide batek idatziriko artikulu batean euren ideiak edo iritziak adierazteko aukera dute, interes handiko gai batean komentario bat idatziz.
    • Iraupen luzeko proiektuak ikasleek sarean agertzen diren informazio edo ezagupenetan oinarritu beharko dituztenak. Horretarako dokumentu konpartitua idatzi edo taldeka banatutako lanak egin daitezke.
    • Lan zehatzen gauzatzea, web guneetako material multimedia gaineratzea artikuluei, adibidez, bideoak, argazkiak, pps aurkezpenak, podcasts eta material horren informazio labur batekin agertzea alboan.
    • Idazkera praktikan jartzea, Ikasleek zentzu praktiko batez idazten ikasteko, beste batzuek irakurriko dutela jakinez.

http://observatorio.cnice.mec.es/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=451


web gune honetatik euskaratua.

This entry was posted on 13 ene 2009 at 12:09 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comentarios

Publicar un comentario